Highrise CRM

Vergelijk Highrise CRM logoVergelijk Highrise CRM online software aan de hand van de onafhankelijke en objectieve review in dit artikel. Highrise is het cloud CRM pakket van het Amerikaanse 37Signals, gevestigd in Chicago. Basecamp (projectmanagement) is de meest bekende software as a service (SaaS) oplossing van de leverancier.

Gebruiksvriendelijkheid

De gebruikersinterface lijkt door Facebook geïnspireerd. De meeste gebruikers zullen dus snel hun weg vinden. Highrise biedt herinneringen via e-mail of SMS van acties, zodat u geen zaken hoeft te vergeten. Naast normale inlogmogelijkheid kunt u Highrise ook koppelen aan uw Google account.

De software werkt met de meeste gangbare browsers (Internet Explorer 7, Firefox 3, Safari 4 , Chrome 4 en alle hogere versies).

De online CRM software is gemaakt met als doel een zo eenvoudig (in alle opzichten) maar compleet mogelijk tool te bieden voor uw online klantbeheer.

Functionaliteit

Vergelijk Highrise CRM contactAan de linkerkant zijn diverse hoofdonderwerpen zichtbaar met vermelding van aantallen (bijvoorbeeld 12 taken voor vandaag) en recent bekeken informatie. In het grote middengedeelte wordt de informatie getoond waaraan u werkt en aan de rechterkant treft u nog wat ondersteunende functies.

De functionaliteit van Highrise is in de basis de volgende:

  • Relaties
    Hier bent u in staat van uit één scherm het beheer over contactgegevens te voeren, inclusief Twitter tijdlijn en het weer ter plekke. Verder worden bij de relaties alle gerelateerde gespreksnotities, taken en toekomstige activiteiten getoond;
  • Deals
    Hiermee bent u in staat uw offertes (deals) bij relaties te beheren, inclusief inzicht in de voorwaarden. Een aardige feature is de mogelijkheid om een deal privé te maken;
  • Dossiers
    Een dossier (case) is een bundeling van contacten/relaties, taken en/of offertes. Het is een handig middel om zaken te koppelen als u vindt dat ze op enigerlei wijze bij elkaar horen. Het geeft u inzage in de actuele situatie in een voor u logische bundeling van deze informatie;
  • Taken
    Aan zo goed als alle entiteiten kunt u taken koppelen. U kunt deze taken voorzien van een einddatum en prioriteit, zodat een takenlijst ontstaat met logische opbouw. Zoals eerder genoemd kunt u een herinnering krijgen per e-mail of SMS als een taak verloopt.
    Vergelijk Highrise CRM mail-taskTaken kunt u overigens ook aanmaken via e-mail door een vaste opbouw in het onderwerp van de e-mail.
  • Zoeken
    De centrale zoekfunctie is te allen tijd zichtbaar. Hiermee kunt u informatie zoeken door de hele applicatie.

Buiten Highrise is het ook mogelijk informatie van Highrise in te zien of te delen, zoals via een RSS-feed op een contactpersoon als deze is gewijzigd. Naast RSS kunt u in geval van een wijziging ook instellen dat u een e-mail van de wijziging ontvangt.

Door Highrise te koppelen aan uw Google-account kunt u eenvoudig taken en contacten uitwisselen.

Ook is het mogelijk om vanuit Highrise uw e-mails in Dropbox op te nemen door uw dropbox in de BCC te vermelden.

Verder is het mogelijk om dagelijks een e-mail te ontvangen me de taken voor die dag. Dat klinkt idealer dan het is. Als u uw klantbeheer integraal wilt regelen en uw medewerkers zoveel mogelijk centraal wilt laten werken waarbij het delen van informatie een belangrijk onderdeel is, dan helpt het niet als u teveel informatie buiten de software aanbiedt. Wanneer medewerkers weten dat de takenlijst in de CRM software wordt beheerd, dan is de toegang tot gerelateerde informatie dichterbij dan vanuit een dagelijkse mailing.

Highrise biedt de mogelijkheid om tags aan informatie toe te voegen.

Vergelijk Highrise CRM nieuw contactTot slot is het eenvoudig om autorisatie in te regelen door het definiëren van groepen deze aan gebruikers toe te wijzen.

Performance/snelheid

De snelheid van Highrise is goed. Op internet circuleren wat klachten van gebruikers die er enige tijd mee hebben gewerkt.

Beschikbaarheid

Highrise biedt geen garanties op beschikbaarheid. Highrise haalt een beschikbaarheid van meer dan 99%.

Back-ups

Uw data wordt dagelijks (elke nacht) gebackupt op meerdere fysieke schijven. De back-ups zijn bedoeld voor calamiteiten.

De systemen zijn volledig redundant uitgevoerd, dus fysieke uitval wordt opgevangen, zodat u hier niets van merkt.

Support

De online helpfunctie is vrij uitgebreid. Tevens heeft u online de beschikking over veelgestelde vragen (FAQ). Technisch support is tegen betaling beschikbaar. Het support team is ook aanwezig in het weekend en te bereiken per e-mail. Op de website wordt getoond welke medewerkers beschikbaar zijn en dat geeft wel een persoonlijke touch. Vermeld wordt ook binnen hoeveel tijd men kan helpen. Vanuit het support team ontvangt u persoonlijke en snelle reacties.

Mobiel

Vergelijk Highrise CRM RooftopHighrise biedt een iPhone app (Highrise for iPhone) die ook op de iPad kan worden gebruikt. De app bevat de belangrijkste functies van Highrise.

Ook is een app voor Android (Rooftop) beschikbaar. Deze is ontwikkeld door Staircase en kost ongeveer $7.

Highrise is overigens via mobiele browsers ook prima te benaderen.

Rapportages

Highrise zelf biedt basale mogelijkheden voor rapportage. De leverancier zelf tipt op het feit dat veel tools integreren met Highrise, waaronder tools voor rapportages.

Social

Highrise beschikt over een integratie met Twitter. Bij contacten heeft u daarmee inzicht in hun tijdlijn. Berichten verzenden vanuit Highrise is niet mogelijk, het is puur ter inzage van de tijdlijn van uw relatie.

Aanpasbaarheid/flexibiliteit

Binnen Highrise kunt u weinig aanpassen. Het is mogelijk een kleurenschema voor de layout te kiezen en u kunt uiteraard stamdata beheren, maar daar houdt het wel mee op.

Uitwisselbaarheid/integratie

Vergelijk Highrise CRM taskHighrise beschikt standaard over diverse integratiemogelijkheden. Zo kunnen e-mails direct naar Highrise worden doorgestuurd via een speciaal e-mailadres, waarbij Highrise herkent van welk contact de e-mail afkomstig is en vervolgens de e-mail (inclusief bijlagen) aan die contactpersoon koppelt. Verder is het te integreren met e-mail nieuwsbrief diensten.

Contacten kunnen worden geëxporteerd naar V-Cards, TXT en MS Excel. Contacten (vCards) kunnen worden geïmporteerd vanuit een Mac (Apple) adresboek, Outlook en Excel.

Notities en e-mails kunnen eenvoudig worden geëxporteerd in CSV- en MS Excel-formaat.

Diverse gegevens kunnen verder worden geïmporteerd vanuit een Excelsheet, Act of MS Outlook.
Highrise beschikt over een uitgebreide API. Dit biedt u de mogelijkheid om van buiten Highrise informatie te kunnen inzien en/of bewerken door tegen Highrise aan te programmeren.

Eigendom van gegevens

Gegevens die u beheert in Highrise zijn uw eigendom. De leverancier verschaft zich slechts toegang wanneer er aanwijzigingen zijn dat u de voorwaarden niet naleeft.

De computerservers zijn voorzien van biometrische sloten (bijvoorbeeld irisscan) en worden 24/7 bewaakt.

Contractueel

Vergelijk Highrise CRM dealsHighrise sluit geen langdurige contracten. U kunt maandelijks upgraden, downgraden en opzeggen.

De online CRM software is beschikbaar in 5 versies:

  • Free: gratis
    Maximaal 2 gebruikers, geen bestanden uploaden, maximaal 250 contacten;
  • Solo: $29 per maand
    Maximaal 1 gebruiker, 5 GB opslagruimte voor bestanden, onbeperkt deals beheren en 20.000 contacten;
  • Basic: $24 per maand
    Maximaal 6 gebruikers, 5 GB opslagruimte voor bestanden, 10 deals beheren en 5.000 contacten;
  • Plus: $49 per maand
    Maximaal 15 gebruikers, 15 GB opslagruimte voor bestanden, onbeperkt deals beheren en maximaal 20.000 contacten;
  • Premium: $99 per maand
    Maximaal 40 gebruikers, 30 GB opslagruimte voor bestanden, onbeperkt deals beheren en maximaal 30.000 contacten.

Om misverstanden te voorkomen; de genoemde prijzen zijn per maand, dus niet per gebruiker per maand.

Alle versies kunt u 30 dagen gratis op proef nemen. In elke versie, behalve Free en Solo, beschikt u overigens over uitgebreide beveiliging (SSL 128-bit encryptie).

Facturatie vindt maandelijks achteraf plaats en u betaalt voor hele maanden, ook als u halverwege een maand opzegt.

Conclusie

Highrise staat bekend als light oplossing voor online CRM. Het is zeker geschikt voor kleinere organisaties die behoefte hebben aan een basale CRM tool en daarvoor niet teveel willen betalen. In de basis beschikt het niet over vergaande functionaliteit voor integratie met software van derden, maar er zijn op dat gebeid wel veel add-ons beschikbaar die zijn ontwikkeld door anderen. Voor de prijs hoeft u het in elk geval niet te laten, zeker niet bij meerdere gebruikers. Organisaties die iets meer dan alleen de basisfunctionaliteit wensen doen er goed aan meer schaalbare alternatieven te bekijken. Vergelijk Highrise CRM online software met cloud CRM software van andere aanbieders.

Gebruik onze CRM software vergelijker om op een aantal criteria aanbieders te vergelijken.

Review Online CRM Software
Datum
Product
Highrise CRM
Rating
41star1star1star1stargray