Act for Web

Vergelijk Act! Online CRM software aan de hand van de onafhankelijke en objectieve review in dit artikel. Naast de cloud oplossingen kunt u Act! ook ook on-premise afnemen of in hybride vorm. Act! is beschikbaar via diverse resellers in Nederland die vaak kunnen ondersteunen bij hosting en start-up.

Gebruiksvriendelijkheid

Vergelijk Act! for Web logoDe user interface van Act! oogt druk en ietwat achterhaald. Het heeft iets weg van de klassieke client-server software. De verschillende tabs, menu’s en knoppen wekken de indruk dat een inleidende training voor de bediening van het pakket geen overbodige luxe is.

Functionaliteit

In dit software as a service (SaaS) CRM pakket kunt u de volgende zaken beheren:

  • Contactpersonen;
  • Organisaties;
  • Opportunities/verkoopkansen;
  • Taken;
  • Contactmomenten;
  • Vergaderingen;
  • Notities;
  • E-mail;
  • Agenda’s.

Vergelijk Act! for Web scherm1Daarnaast kunt u groepen indelen, het dashboard inzien (inclusief filtermogelijkheden), rapportages maken, historie inzien en zoeken. Bij de zoekfunctie kunt u de gevonden resultaten ook filteren op entiteitsniveau.

Er zijn diverse add-ons verkrijgbaar voor het verrijken van functionaliteit van Act!.

Performance/snelheid

De ervaren snelheid van Act! laat te wensen over in de demoversie. De wachttijd tussen menu’s loopt soms op tot seconden.

Beschikbaarheid

De beschikbaarheid van Act! for Web is 99% van de tijd.

Back-ups

Er wordt dagelijks een back-up gemaakt van uw Act!-gegevens.

Support

Vergelijk Act! for Web mobielAct! biedt u Nederlandse support per e-mail. Verder is in de online software ook ondersteuning aanwezig in de vorm van video’s over diverse onderdelen van het CRM pakket. Daarnaast beschikt het pakket over een uitgebreide helpfunctie.

Mobiel

Er is geen app voor Act! beschikbaar, maar met Act! Premium Mobile is de online CRM software wel benaderbaar vanaf mobiele browsers. Hierbij is een internetverbinding vereist, dus er is geen ondersteuning voor offline mobiel werken.

Rapportages

Er zijn uitgebreide mogelijkheden voor rapportages in Act!. Voor diversen entiteiten zijn hiervoor rapportages voor gedefinieerd.

Social

Er is standaard geen ondersteuning voor social media in Act!

Aanpasbaarheid/flexibiliteit

Bij aanvang kunt u aangeven welke extra velden u wenst. Deze worden vervolgens voor u aangemaakt. Verder kunt u op basis van consultancy aanpassingen aan de database aanvragen. U bent eventueel zelf in staat database velden aan te passen, maar daarvoor dient u over de nodige database- en IT-kennis te beschikken. Ook kan de layout (beperkt) worden aangepast.

Uitwisselbaarheid/integratie

Act!-data kan worden geëxporteerd naar MS Excel. Hiertoe opent u het gewenste menu en kunt de items weergeven als ‘listview’. De data kunt u van een sortering voorzien alvorens u de data naar MS Excel exporteert.

Act! kent een integratie met MS Outlook. Zo kan Act! als basis dienen voor contactpersonen in Outlook en kunt u e-mails ontvangen en verzenden met Act! Tevens kunt u agenda’s vanuit zowel Act! als Outlook beheren.

Google Calendar en Mail kunnen ook met Act! worden geïntegreerd.

Eigendom van gegevens

Alle gegevens die u vastlegt in de online CRM software blijven van uzelf. De leverancier mag zichzelf zonder toestemming geen toegang verschaffen tot de data.

Contractueel

U kunt Act! gebruiken vanaf 1 gebruiker. Indien u Act! Premium afneemt, betaalt u soms eenmalige setupkosten. Voor de hosting betaalt u rond de € 30,- per gebruiker per maand. De minimale afname is 6 maanden en er wordt per halfjaar gefactureerd.

De benodigde Act! Premium versie is benodigd voor de cloudversie van het CRM pakket. De kosten hiervoor bedragen eenmalig € 359,- per gebruiker.

Act! kan kosteloos worden uitgeprobeerd voor een beperkte periode.

Conclusie

Act! oogt niet hip en heeft een minder toegankelijke gebruiksinterface. Het is geen flexibel pakket dat u zelf kunt aanpassen op uw eigen bedrijsvoering, maar het heeft wel uitgebreide mogelijkheden. Het beschikt wel over integraties met gangbare software voor e-mail en agendabeheer en het is te combineren met een on-premises installatie. Vergeleken met andere online CRM tools is de prijs per gebruiker concurrerend als u het voor minimaal twee jaar verwacht te gebruiken.